A webáruházak előnyei már elég jól ismertek a felhasználók és a működtetők körében.

 

A hátrányok elemzése során felvetődött egy érdekes tényező, ami nem más mint a  “csordaszellem” által generált forgalom hiánya online vásárlás során.

 

 

Miről beszélek egyáltalán?

[notification type=”info”]Csordaszellem – az emberek hajlamosak a többség véleményét magukénak vallani és az általuk produkált viselkedést felvenni, azért, hogy nagyobb biztonságban érezzék magukat és elkerüljék az összetűzéseket. „Tömeg gondolkozásmódként” is ismert, aminek leggyakoribb formája nem más, mint a csoport befolyása az egyénre. A csordaszellem megmagyarázza, hogy a hóbortok miért is válnak olyan népszerűvé. Ruhák, autók, hobbik, stílusirányzatok – mind elterjedéséhez emberek egy csoportja szükséges.

forrás:http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/lelek/1653/agyunk-gondolkodas-gyakori-hibai[/notification]

Hát erről.

Sokszor miért vásárolnak az emberek plázákban, vagy bizonyos márka boltokban? Nem feltétlenül azért, mert olyan jó a termék, vagy mert milyen király lejárni a lábunkat a plázában és nyomorogni a sok másik ember között, hanem azért, mert mindenki ezt csinálja, ez a trendi, tehát akkor valószínűleg ez a jó!

Miért fontos tudnia ezt egy webáruház tulajdonosnak?

Gondoljuk végig mit tapasztal vásárló jelöltünk, mikor megérkezik a webáruházunkba (tételezzük fel, hogy megtalált bennünket a több ezer webshop között).

Először is a termékeket és az árakat.

És vajon mit érez miközben nézelődik az árucikkek között?

Magányt, elveszettséget! 

Nem tudja, hogy mások hogyan vélekednek erről, vagy arról a termékről. Azt sem tudja, hogy hány másik ember látogatja meg éppen áruházunkat, hiszen nincs nekitámasztva a bicikli a bolt falának, nem sétálnak ki-be a vásárlók az ajtón.

Ezáltal magára van hagyva, a döntést csak úgy tudja meghozni, hogy mérlegeli az olvasott információkat. Nem ösztönzi őt semmi arra, hogy vásároljon. Nem látja, hogy mások előtte ezt már megtették-e vagy sem.

 

Tudok egy jó példát a csordaszellemre alapozott értékesítésre. Nézzük meg a Booking.com oldalát. Amikor az érdeklődő kiválasztja az úticélt, az időpontot és egyéb adatokat, akkor egy hosszú listát kap a szabad szálláshelyekről. Mikor kiválasztjuk a szálláshelyet és megnézzük az információkat a szabad szobákról az oldal jobb alsó részén felugranak a kis ablakok, amiben látható, hogy éppen hányan nézik ezt a szállást és az adott napon mikor volt az utolsó foglalás.

booking

 Ezzel egyfajta bizalomépítést végeznek, és arra ösztönzik a vásárlót, hogy “Igen bizony ez a szállás nagyon jó, nézd már mennyien foglaltak előtted. Ha nekik jó ez a hely, akkor neked is pont megfelelő lesz.”

 

A másik trükk amivel még jobban ösztönözhető a vásárló, a sürgetés érzése. A kiválasztott szállás foglalható szobái mellett ott látható, hogy hány darab van még üresen az adott időpontban, persze a sürgető szöveggel:

[label type=”label” style=”important” title=”Már csak 3 szobánk maradt!”]

Erről a vásárlás ösztönző módszerről azonban egy külön cikkben fogok bővebben írni.

 

Hogyan tudjuk mi is webáruházunkba beépíteni a “csordaszellemre” ösztönző lépéseket?

  •  számláló beépítése az oldalsávba (láthatóvá válik, hogy a nézelődővel együtt hányan vannak jelen éppen az áruházban)
  • az egyes termékek mellett az utolsó eladás dátuma legyen látható (ez akkor ajánlott használni, ha naponta adunk el az adott termékből)
  • vagy a termék oldalakon hozzászólások, vásárlói vélemények megjelenítése
  • a közösségi háló előnyeit kihasználva tegyük láthatóvá a Facebook, esetleg Twitter rajongóink számát
  • jelenítsük meg a vásárlók elégedettségét kimutató értékeléseket számszerűsítve (1-5-ig pontozás a vevők részéről)
  • a legtöbbet eladott termékeket jelöljük, emeljük ki
  • ismét csak a Booking.com példája alapján a termék mellett helyezzük el az értékelések összesítése alapján kialakult pontszámok arányát (Jó 8,1 pont/10)

Ezekkel az apró módosításokkal és kiemelésekkel építhetjük vásárlóink bizalmát és megmutathatjuk számukra, hogy mennyire sokan gondolják azt, hogy áruházunkban érdemes vásárolni, nincsenek egyedül. Követni fogják a többieket és ők is megveszik az általunk kiemelt termékeket.

 

Cikkünk útmutatást nyújt a magasabb bevételek eléréséhez!

Ha Ön is szeretne még több nyereséget webáruházában, de nincsenek meg a technikai feltételek vagy éppen ideje nincs a módosítások elvégzésére,

hívjon minket!