Drop shipping – a rejtélyes angol szókapcsolat, melyet magyarra fordítva közvetlen szállításnak is szoktak mondani. Miről is szól ez a fajta kereskedés és miért érheti meg egy kis webáruház tulajdonosnak? Erről bővebben olvashatsz a folytatásban….

A Drop shipping a webáruház tulajdonosok álma. Ők a drop shipperek, azaz olyan viszonteladók, akik nem találkoznak fizikailag a termékkel. Elkészítik a webáruházukat, melyet olyan modullal látnak el, ahol a kereskedő vagy akár több nagykereskedő saját felületén keresztül feltölti az árukészletét. A boltban lévő termékek eladása után a drop shipper kap egy bizonyos százalékot, jutalékként, míg a rendelés után az árucikket a vevőnek a nagykereskedő saját raktárkészletéből szállítja ki, azonban az eladó adataihoz, a számlára, szállítólevélre mind a drop shipper adatai kerülnek, az általa a boltban megadott összegekkel együtt.

Így effektív a vásárló nem is tudja, hogy a bolt ahová betért nem saját maga árukészletéből és szállítójával viszi ki az árut hozzá, mert ez nem derül ki semmilyen papírból.

drop shipping egyszerűen

A drop shipper előnye ennél az értékesítési formánál, hogy nem kell egyáltalán raktárkészlettel rendelkeznie, illetve minimális tőkebefektetéssel elkezdhető az üzlet. Nincs csomagolási és szállítási probléma és visszárú kezelés sem.

Előny még, hogy a nagykereskedőnél raktáron lévő áruk bármelyikét árusíthatja külön ráfordítás és költség nélkül.

A fő dolga a drop shippernek a kapcsolattartás a vevők és az eladó nagykerek között.

Természetesen nem eszik olyan forrón a kását és vannak hátrányai is ennek a kiváló modellnek.

Az egyik hátránya a nagyon alacsony haszonkulcs, kvázi jutalék. Alkudozni kell a nagykereskedőkkel, hiszen nem mi vagyunk az egyetlen közvetítői csatorna.

Másik hátránya, hogy mivel nem csak veled van szerződésben a kereskedő, így az árukészlet is percről-percre változhat, nem könnyű nyomon követni ezen változásokat.

A legnagyobb hátrányának mégis azt említeném, hogy amennyiben az üzleteden belül a vevő több terméket vásárol meg, és minden termék más nagykereskedőtől származik, akkor bizony a közös szállítás költsége nagyon megnövekedhet. Hiszen igen kevés vagy talán egy futár cég sem fog neked két-három címről egy árért terméket felvenni és azt az egyetlen vevőhöz együtt kiszállítani. Bizony ennek vannak költségei, méghozzá akár a szállítási költség duplázását is maga után vonhatja.

Természetesen átháríthatod a vevődre ezt a költséget, de akkor meg lehet, hogy már nem leszel annyira versenyképes a piacon. Vagy átvállalhatod ezt a terhet, akkor viszont a jutalékot egy része bánja.

És akkor itt van még egy nagy probléma ami bizony egy webáruház esetében a halállal egyenlő. A vevő részéről a bizalomvesztés, ha a szállítás, és a logisztika körül problémák adódnak.

Mert lássuk be, azért a nagykereskedők kiváló logisztikáján is eshet csorba, technikai hiba vagy emberi mulasztás miatt. És neked vállalnod kell a következményeket, nem háríthatod át a felelősséget, hiszen a vásárló veled tartja a kapcsolatot, tőled vette meg a terméket, benned bízott meg!!!

És mint tudjuk a legfőbb vevői motivációk egyike (az alacsony áron kívül) a megbízhatóság, a biztonság. Maslow szükséglet elméletében a piramis második fokán helyezkedik el a biztonság, mely az egyik alapvető igénye az embereknek. Ha a bizalom akár néhány apró hiba, vagy félreértés miatt megrendül a következő rendelésnek lőttek.

Rengeteg cég van a neten, akik ezt a módszert kifejezetten kisvállalkozóknak, otthonról végezhető munkaként próbálják eladni. Főleg az Ebay-en történő továbbértékesítés legújabb modelljeként.

Ezt a módszert több nagy internetes áruház is alkalmazza. Nagy potenciál rejlik benne, a hátrányainak a kiküszöbölése a drop shipper feladata és pont ez teszi széppé és izgalmassá ezt a kereskedelmi módot, hogyan tudjunk a nagykereskedők és a vásárlók között összhangot találni, hogyan legyen problémamentes a kereskedés.