(Esettanulmány)

Egy konkrét oldalról írok ma, melynek születésétől a mai állapotáig próbálok egy rövid elemzést adni, a SEO (keresőoptimalizálás) fontosságát hangsúlyozandó az elektronikus kereskedelemben.

A konkrét oldal a homlokzati-hoszigeteles.hu, mely annak apropóján jött létre, hogy megbízóm egy építőanyagtelep, egyik legfontosabb termékéhez a homlokzati hőszigetelésekhez szeretett volna egy támogató oldalt. Itt most nem kell egy csilli-villi, agyodizájnolt oldalra gondolni. Sőt! Tartalomkezelőre sem. Egy szimpla, 2 html lapból álló oldalról van szó, ami az elmúlt 1.5 évben bizony SEO szempontjából kiemelkedő eredményt ért el. Mégpedig azt, hogy az összes fontos kulcsszóra stabil helyet szerzett a google keresőlistájának első oldalán.

A kiinduló helyzet a kulcsszavak összeszedése volt. Indulási pontként a megszokott AdWords kulcsszó ajánlót és a google keresőjét vetettem be. Táblázatot készítettem minden olyan szóról, szóösszetételről, amely megfelelhet az elvárásoknak, majd ezeket elkezdtem leszűrni aszerint, hogy mennyire relevánsak a termékkörre. Amikor ez megvolt, akkor jött a domain név kiválasztása, mely erősen be volt határolva, mivel ezen a piacon igen erős a verseny (miért pont ezen ne?!), így az igazán jónak tűnő domain nevek már foglaltak voltak. Nem csak .hu-s, hanem a .eu .com nevek is. Így az egyébként általam annyira kedvelt kötőjeles megoldáshoz fordultam és meg is találtam a nekem tetszőt.

Jöhetett a tartalmi rész megírása.

Mivel nem vagyok építőipari szakember, így a különböző gyártók által felkínált tudásanyagot használtam arra, hogy egy komplex leírást készítsek közérthető nyelven a magán építkezőknek.

Hogy ez sikerült, mi sem bizonyítja jobban a látogatottsági statisztika, illetve az oldalon elhelyezett (inkább összedobott) PHP alapú hőszigetelés kalkulátort használók száma.

Az oldal szerkezete nagyon egyszerű. Egy szimpla html sablonból kiindulva, egyszerű kódszerkesztővel készült (notepad++), mivel lényeges szempontnak tartottam a sebességet és a keresőmotorok egyszerű navigációját. A tartalmi rész megírása persze nem volt olyan egyszerű feladat, hiszen a kulcsszavaknak pontosan bele kellett illeniük (lehetőleg minél többször) a tartalmi szövegbe úgy, hogy valóban hasznos és releváns tartalommal kellett azt megtölteni.

Amikor ez megvolt, azért arra is kellett gondolni, hogy megbízómat is el lehessen érni az oldalról, így kapott egy egyszerű javascript-es formot és egy korábban már említett hőszigetelés kalkulátort (ezt PHP-ben írtam, hogy a vállalati rendszerből kinyert adatbázis információkkal naprakész árakkal tudjon kalkulálni a rendszer).

Az oldalsávon két kisméretű, statikus banneren kívül csak az oldalba integrált nagyobb banner kapott helyet, ezen kívülsemmilyen egyéb reklám nem került elhelyezésre.

A láblécbe azonban belegyúrtam a cég aktív oldalainak szöveges linkjét, hogy ezzel is erősítsem azok pozícióját. Ami a leginkább érdekes és évek óta a szakma sokat vitatkozik rajta (főként a google különböző kisállatos istencsapásai után) az, hogy mennyire hasznos egy oldalnak hatalmas közösségi rajongótáborral rendelkeznie ahhoz, hogy a keresőkben előkelő helyezést érjen el a kulcsszavakra.

Nos ez az oldal egy jó példa arra, hogy mindenféle facebook vagy twitter használata nélkül is képes volt egy komoly konkurenciaharcot megnyerni és stabilan fenn is maradni.

reklám

Elsősorban a releváns tartalomnak köszönhető a sikere. (Külön kérés volt, hogy ne legyen semmilyen szociális hálóval kapcsolatban, mivel nem lesz aki kezelje azt folyamatosan.) Mondhatjuk egyébként azt is, hogy a kezdeti netes webkikötők fílingjét hozza.

Ami még szintén iránymutató lehet az, hogy az oldal PR-je továbbra is 1-es, nyilván ezen lehetne javítani social network-el és sok-sok jó minőségű link építésével. Az oldal indulásakor egyébként kapott egy ilyen „link-fröccsöt”, emlékeim szerint úgy 20-25 helyen lett kipakolva az oldal linkje.

Az analytics adatokra támaszkodva írom ezt, sajnos az analytics statisztikáit nem publikálhatom a tulajdonos beleegyezésének hiányában.

Az oldal egyedi látogatóinak száma 2014. január óta elérte a 30.000-et, az oldalletöltések száma majdnem ennek a duplája 50.000 felett van. Az átlagos oldalon eltöltött idő 3,5 perc. Közel 2,5 %-os konverzió a jó minőségű látogatásoknak köszönhetően. A site egyébként tovább bővíthető lenne, ha igényelnék, hiszen az építőiparban pont 2015. január elsejétől jöttek olyan törvényi változások (hőszigetelési minimumfeltételek változása), amely indokolttá tenné ezt.

Mivel a tervezéssel, domain név foglalással és a tartalom megszerkesztésével együtt összesen 5 napom volt a feladatra, úgy gondolom, hogy eredményesnek tekinthető egy hét volt ez akkor.

homlokzati-hoszigeteles.hu kulcsszó listája

Forrás: Google találati lista – 2015.03.26 – Ellenőrzés: http://smallseotools.com

 

Kulcsszó Pozíció (első oldalon belül a listában)
hőszigetelés kalkulátor 2
homlokzati hőszigetelés 1
szigetelés házilag 2
hőszigetelés 5
kivitelezési 1×1 1
tetőtér hőszigetelése 4
tetőtér szigetelés házilag 3
tetőtér szigetelés 5

 

Egy weboldal születésének története

E-commerce specialista

Project manager – OpenCartShop.hu

gomb elemzéshez