Az utóbbi években nagyon sok kismama kezdett vállalkozni. A gyerekek mellett eltöltött idő alatt is szeretnének csekély kiegészítő jövedelemhez jutni, így a kreatív és jó kézügyességgel megáldott anyák egyedi, kézműves termékeket állítanak elő.

Van aki a Meskán árulja a termékeit, de néhányan kinövik ennek a szolgáltatásnak a kereteit, esetleg saját weboldalukon, blogjukban árusítanak.

 

Ekkor szembesülnek a kérdéssel vajon a kis szériában, vagy egyedileg tervezett és készült termékek esetében milyen módon tudnának a leghatékonyabban értékesíteni.

Tapasztalataink szerint 100 db alatti termékszám esetén nem elég hatékony a normál webáruház által nyújtott felület. Ezeknél a  kis darabszámú készletek esetén sokkal fontosabb  a termékek kiemelése, egyedi megjelenése.

Nem valószínű, hogy a látogató több egyforma drága bőrtáskát szeretne ajándékba vásárolni, viszont egy nagyobb értékű termék jól kiemelve az oldalon, esetleg háromdimenziós, forgatható fényképpel kiegészülve már igazán csábító lehet a vásárló számára.

A nagyobb termékkörrel rendelkező áruházaknál inkább az ár dominál, hiszen a tömegtermékeket szinte bárhol megkaphatja a vásárló. Ott a döntését nagyban befolyásolja hol olcsóbb a termék. Az egyedi termékek esetében azonban nincs lehetősége máshol beszerezni az árucikket, viszont a termék eladójának azt kell hangsúlyoznia, hogy még egy ilyen darabot máshol nem talál az édeklődő. Ezt pedig úgy tudja legkönnyebben megtenni, hogy a termék minden olyan tulajdonságát kihangsúlyozza –  a legerőteljesebb módon – ami azt egyedivé teszi.

A tömeg árukat eladó boltok esetében hangsúlyos lehet a termék olcsóságán kívül – ha már az árversenybe nem tudnak vagy akarnak beszállni – a jobb minőségű szolgáltatások nyújtása (rövidebb szállítási határidő, kisebb szállítási költség, hatékonyabb, udvariasabb ügyfélszolgálat)

Ez a kis szériás termék esetében nem jelent nagyobb kitűnési lehetőséget, hiszen a verseny nem ezen a területen hangsúlyos, hanem ott, hogy a vevő egyáltalán megtalálja a boltot, illetve a terméket.

 

 

[label type=”label” style=”warning” title=”Ön is szeretne hatékony, profitot termelő egyedi webáruházat?”]