Ahhoz, hogy még jobb eredményeket érjünk el működő webáruházunakban fontos, hogy lássuk honnan érkeznek a vásárlóink, milyen termékeket keresnek nálunk.

Nemcsak ezeket az adatokat kell elemeznünk, hanem minden lehetséges és elérhető információt meg kell vizsgálnunk, hogy áruházunk teljesítménye a legkiválóbb legyen.

A tudás hatalom

Ha webáruházad statisztikai adataihoz hozzáférsz és azokat folyamatosan elemzed, akkor bizony versenyelőnyre tehetsz szert a többi áruházhoz képest az online marketing és az értékesítés területén is. Tisztában leszel a trendekkel és látni fogod, hogy mikor kell váltanod, egyes termékeket a piac első rezdülésére kivonhatsz a forgalomból, vagy átárazhatod azokat. Megúszva ezzel esetleg egy nagyobb veszteséget.

Értsd meg a vevők vásárlás közbeni gondolkodását

A vevők a boltodban történt  vásárlás előtt már találkoznak legalább egy csatornán áruházaddal. A vásárlás folyamatát hasonlíthatjuk egy tölcsérhez, melybe az első csatornán betóduló sok-sok vevőjelöltből a végén csak egy kevés marad. Ennek a tölcsérnek és a benne végbemenő folyamatnak a megértéséhez kell vizsgálnod folyamatosan a statisztikát.

Hogyan néz ki a folyamat?

Például egy Facebook követőd látja az egyik postodat, hozzászólásodat és ennek hatására rákattint a linkre, mely a termékoldalra mutat, vagy a nyitó oldaladra, attól függően miről szólt a poszt. Jó esetben a terméket a kosárba helyezi, majd a kasszához lép és megadja személyes adatait és befejezi a vásárlást. Ezen a folyamaton keresztül haladva egyre nagyobb százalékban lesznek azok, akik egyes pontoknál kiesnek a tölcséredből. Annak megértésére, hogy miért történik mindez, szükséged van az elemzésre.

A legjobb ingyenes eszköz

A legjobb ingyenes eszközök egyike a Google Analytics programja, melynek követőkódját áruházunk fejlécébe helyezve rengeteg adatot kapunk és ezek elemzése során megállapíthatjuk például azt, hogy melyik termékünkre nagy a kereslet, melyet kell esetleg még jobban meghirdetni, vagy akciós áron kínálni.

Kiszűrhetjük, hogy a legtöbbet megtekintett termékünket vajon miért nem vásárolják meg. Nézzük meg a termékoldalt felhasználói szemmel. Nem elég részletes a termékleírás? Magasabb az ár, mint a többi áruházban? Min kell javítani, hogy meg is vegyék a terméket, ne csak nézegessék?

Ha ezeket mind végignéztük, akkor cselekedjünk és ha szükséges erősítsünk a termékleírás szövegén. Próbáljuk meg több releváns információval ellátni a látogatókat, keltsük fel bennük a vágyat, hogy igenis nekik ezt a terméket meg KELL venni.

Az analitikából megtudhatjuk, hogy honnan érkeznek áruházunkba a vásárlók, így azt is meg tudjuk majd állapítani, hogy hol érdemes hirdetni, hol kell erősíteni az áruházi márkát, megjelenést.

Kiderülhet az adatokból, hogy mennyien vásároltak illetve keresték fel webáruházunkat mobiltelefonról, mely információ alapján akár kifejezetten az innen érkező vásárlóknak is készíthetünk egyed ajánlatot.

Szóval MÉRÉS, MÉRÉS és megint csak MÉRÉS! Az egyik varázsszó!

 xxxxx

Jól jönne a segítség webáruházad forgalmának növeléséhez?

Vedd igénybe webáruház elemző szolgáltatásunkat. 55 pontból álló lista alapján végzett elemzésünk során feltárjuk az áruház hiányosságait és megoldásai javaslatokat kínálunk számodra.

[powr-contact-form label=”Enter a Label”]