A címben szereplő kérdésre számtalan válasz létezik. Inkább leírom azt, hogy mi, hogyan is csináljuk:

Elsősorban az áruházba feltöltött termékek összetételét kell megvizsgálni. Van egy nagyon fontos szempont a marketing munkánk elkezdésekor, amit figyelembe kell venni, már a tervezéskor. Az áruházban összehasonlítható vagy egyedi termékek kerülnek majd?! Összehasonlítható terméknek azt nevezzük, amikor egy neves gyártó, számtalan helyen kapható termékét szeretnénk mi is forgalmazni. Mivel ezek a termékek egyéb forrásból is kapnak marketinget (a gyártótól, importőrtől, konkurens áruházaktól), így maguknak a termékeknek a reklámozására kisebb hangsúlyt fordíthatunk. Ilyen esetekben érdemes megvizsgálni a konkurenciánk árait, összevetni termékeink árát az árukereső oldalakon található árakkal és aszerint pozícionálni a termékeket, hogy minél jobb helyezést érjünk el. Érdemes megvizsgálni alaposan a konkurenciát, hiszen a vásárlók egyre tudatosabbak, egyre inkább figyelnek arra, hogy egy webshop törvényesen működik-e, hogy magyar számlát kapjanak, Magyarországon érvényesíthető gyári garanciával, stb.

Ha úgy érezzük, hogy az árakkal nem tudjuk felvenni a versenyt, akkor sem kell elkeserednünk, hiszen mindenféle vásárlásösztönző módszerrel tudjuk felvenni a harcot. (Kuponok, hűségakciók, szállítási költség limitek, melyek mind az OpenCartShop részei) Összességében véve komoly erőfeszítéseket kell majd tennünk, hogy kitűnjünk a tömegből, de megfelelő reklámmal és jól karbantartott oldalunkkal sikerrel vehetjük fel a versenyt, még a mamutcégekkel is.

A másik eset az, ha termékeink nem összehasonlíthatók, mivel saját magunk gyártjuk, vagy mi vagyunk az importőrei. Nyilvánvalóan az első lépés itt is az, hogy megtaláljuk a potenciális vásárlóközönségünket. Egy specializáltabb termékkörre is egyszerűen találhatunk vásárlókat, ha tudjuk, hogy azok hol fordulnak meg, ismerjük az általános vásárlói szokásaikat. Fontos, hogy ne próbáljunk a semmiből rögtön egy brand-et építeni, mivel annak hatalmas marketing költségei vannak. A marketingnek nem azt kell hangsúlyoznia, hogy azért vegyék a terméket, mert mi készítettük. Ha egy kisvállalkozást viszünk, akkor itt maximum az ismerőseinkre vagy azok ismerőseire számíthatunk (ami egyébként nem rossz vonal, de vélhetően kevés lesz a folyamatos üzletmenet fenntartásához) ezzel a hozzáállással. Sokkal inkább azt próbáljuk meg belőni, hogy az adott termékkörnek milyen célcsoportja van a különböző oldalakon (gyöngyékszert pl. női oldalakon hirdessünk vagy megfelelően targetált facebook kampányokban), itt kihasználhatjuk a lehetőségét az üzleti blogoknak, és komoly SEO munkát beletéve, lépésről lépésre jönnek majd az eredmények, amik folyamatosak és hosszú távon is kamatoznak.

Vállalkozásunk indulása előtt érdemes eltölteni egy kis időt azzal, hogy végiggondoljuk a lehetőségeinket. Én úgy gondolom, hogy csak akkor szabad és érdemes belevágni egy vállalkozásba, ha HISZÜNK a termékünkben. Ha magunk sem hisszük el, hogy az adott termék vagy szolgáltatás jó, akkor ezt nem fogjuk tudni másokkal sem megértetni. Ha hiszünk benne, akkor hiszünk abban is, hogy megfelelő munkát befektetve sikeresek leszünk az üzletben.

Hogyan érjünk el minél több vásárlót áruházunkkal

E-commerce specialista

Project manager – OpenCartShop.hu