Az egyik ügyfelem kérdezte tőlem a napokban, hogy vajon hasznos-e, ha a webáruházában található képeket keresőoptimalizálni? A Google keresőmotorja figyeli-e ezeket a kulcsszavakat és előrébb rangsorolja-e emiatt áruházát?

Azt kellett, hogy mondjam, IGEN.

Nagyon gyakori hiba, hogy megfeledkezünk a termék képek elnevezésekor a keresőoptimalizálásról és a kulcsszavak használatáról

A képek fájlnevének optimalizálásával egy újabb előnyre tehetünk szert versenytársaink előtt, hiszen nagyon kevesen használják ez a keresőoptimalizációs eszközt. A jól megszerkesztett kép fájlnév használatával, a Google, Bing, stb keresői  a mi webáruházunkban található termék képét fogja jó eséllyel a potenciális vásárló arcába tolni. A képre kattintva pedig már az áruházunkban fog tovább böngészni.

A keresőmotorok nemcsak a termék leírásának szövegében keresik a releváns tartalmakat, hanem a képfájlok nevében is!

A termék képek fájl nevei legtöbb esetben így néznek ki:

b20_43_tol_53-ig.png

vagy

0219357010_2_0.jpg

vagy

DSC7856.jpg

Szóval ezek a hibás elnevezések! Ha nálatok is így néz ki a webshopban a képek fájlneve, akkor javaslom, azonnal javítsátok át azokat.

De mire is javítsuk? Mi a megoldás arra, hogy a keresőrobotok képeinket előrehozzák a keresőkben?

A jól megszerkesztett, megtervezett, kulcsszavakra optimalizált fájlnév.

Hozzávalók a következők:

  1. rész – márkanév
  2. rész – alap kulcsszó
  3. rész – kategória kulcsszava

Tehát hogyan is néz ki, mondjuk ennek a terméknek az elnevezése:

helyes fajlnev

Szóval az alábbiakra figyeljetek:

#márkanév# #alap kulcsszó# #kategória kulcsszó#

 

Jó szerkesztést és átírást ahhoz a töméntelen sok képhez, amihez korábban nem készítettetek keresőoptimalizált fájlnevet. J

Forrás: supadupa.me