Az Ön webáruházának látogatottsága eléri az átlagos napi 0-200 fő közötti számot?

Ha igen az nagyszerű, azonban ez nem jelenti azt, hogy ezek a látogatók vásárlókká válnak.

És azt tudja-e, hogy áruházában mekkora a konverziós ráta?

 

Ha Ön tudja, akkor valószínűleg már tett is lépéseket annak érdekében, hogy ez a szám minél magasabb legyen. Mert mi is az átlagos konverziós ráta egy webáruház esetében: 0-1

Annak aki nem tudja webáruház tulajdonosként mit jelentenek ezek a számok, nekik a mi szolgáltatásunkra mielőbb szükségük van.

A konverziós ráta azt mutatja meg, hogy hány látogató válik vásárlóvá. A fenti számok azt mutatják, hogy a jól teljesítő boltok esetében 100 látogatóból 1 vásárló születik. Sajnos sok esetben akár 200, 300 látogató is szükséges egy vásárláshoz.

Tehát a cél minél magasabb konverziós ráta – azaz minél kevesebb látogatóból minél több vásárlót generálni.

A statisztikák szerint a régebben működő webshopoknál sem sokkal magasabb 1,5-nél ez a szám, tehát nem állíthatjuk, hogy minél régebbi egy webshop annál magasabb a vásárlók száma, hiszen nem feltétlenül fognak a régi vevők visszatérni. Hogy ezeket a vásárlókat is megtartsuk rengeteg dolgot kell áruházunkban tenni. Mennyit is költ egy átlagos vevő a webshopunkban? A 2012-es adatok szerint 18-19e Ft közötti az egy vásárlásra eső érték. Ez az előző évi adatokhoz képest visszaesést jelent.

Azt is figyelembe kell vennünk, hogy vajon melyik nem képviselői költenek többet egy webshop esetében, hiszen ez a későbbiekben az áruház kínálatát és forgalmát is meghatározhatja. Évekkel ezelőtt még férfi uralom volt a vásárlások területén, azonban ez hamar kiegyenlítődött, jelenleg pedig növekedés mutatkozik a női vásárlók javára. Tehát mint az offline üzletek esetében, egyre jobban a női vásárlók hozzák a döntéseket és indítják a vásárlásokat is az online piacokon.