November 27.-e, péntek az a nap, melyet a neten vásárlók hónapok óta várnak. Tavaly több, nagyobb internetes áruház rendszere összeomlott – köszönhetően a hihetetlen kedvezményeknek – a rengeteg vásárló rohamától.

Erre az időpontra időzíti a legtöbb online kereskedő kiemelkedő akcióját. Ha Ti nem terveztetek előre ezzel a dátummal, akkor most még adunk néhány tippet, hogyan fogjatok egy gyors és hatékony kommunikációba vevőjelölteitekkel.

 

Még időben vagytok

Érdemes egy héttel  Fekete Péntek előtt elkezdeni az igazán nagy akciós ajánlatokat megszellőztetni. Főként e-mail listánkat és  Facebook, Twitter oldalainkat használjuk erre a célra.

Elsősorban a már korábban nálatok vásárló, felétek egyszer már bizalommal élő vevőkhöz forduljatok. Készítsetek egy rövid e-mail kampányt, melyben néhány visszautasíthatatlan ajánlatot mutattok be vevőiteknek. Hangsúlyozzátok, hogy csak a hűséges, már vásárlóként regisztrált ügyfeleitek fognak ekkora kedvezményt kapni, így még nagyobb értékkel bír majd az  ajánlatotok.

 

Legyen időzített kedvezmény!

A Facebook és a Twitter követőiteknek hirdessetek akciót.  Fekete Pénteken az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből.

De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek. És így tovább….

FEKETE PENTEK

Készítsetek egy ajándékozási segédletet

Gyűjtsetek össze az árukínálatból olyan termékeket, mely egy adott vásárlói csoport számára jó ajándék lehet. Például igen kevés helyen találunk csak férfiak számára adható ajándékot. Ezeket a termékeket ár alapján tovább csoportosítva készítsetek egy ajánló füzetet, szórólapot online.

Készülhet olyan válogatás is a bolt termékeiből, mint például “az öt legvagányabb termékünk 10.000 Ft alatt”.

Ezeket az online “szórólapokat” e-mail listánkra küldhetjük, Facebook oldalunkon pedig minden nap egy-egy terméket bemutathatunk.

 

Kooperáljatok

Sok esetben – kis webáruházak -, nem tudják megadni a nagy akciós kedvezményt, hiszen a nagykerek az árakat nem viszik lejjebb, a haszon pedig nem lehet sokkal kisebb, mint a normál értékesítés során, mert akkor már nem éri meg eladni. Ezek az üzletek a százalékos akciók helyett ajánlhatnak kiegészítő szolgáltatásokat, mint például egy elektronikai cikk kereskedő ingyenes tanácsadást a készülék beüzemeléséhez.

Szolgáltatást kínálók is élhetnek  Fekete Pénteken akcióval. Például egy vízvezeték szerelő november 27.-én kiállított akciós kuponjával két hónapig ingyen kiszállást ígérhet, vagy nem számítja fel a parkolás, sitt szállítás költségét.

Nagy lehetőség a szolgáltatók és a webáruházak kooperációja, hiszen a fenti példák alapján a vízvezeték szerelő és egy elektronikai áruház is adhat egymás ügyfeleinek kedvezményt. A webáruházban megvásárolt bojlert 25% kedvezménnyel beszereli a vízvezeték szerelő. Vagy a vízvezeték szerelő által ajánlott bojler megvásárlásakor 5% engedményt ad a webáruház a Fekete Pénteken történt foglalás, rendelés esetén.

 

Hosszabb nyitva tartás

Bár a webáruházban nincs éjjel és nappal, mégis lehet hosszabb idejű a nyitva tartásunk. A vásárlók ezen a napon már reggel 6 órától egészen este 10-ig tehessék fel kérdéseiket, akár a szociális média platformokon, akár ügyfélszolgálati elérhetőségeinken. Lehet, hogy pont ez szükséges néhány vásárlónak a döntés meghozatalában, hogy meg van a lehetősége a kérdéseinek feltevésére. (akkor is, ha nem él vele)

Aknázzátok ki a lehetőségeiteket minél jobban! Jó értékesítést kívánunk!

Segítségre van szükségetek a kampányok kivitelezésében? Keressetek meg minket és együtt kidolgozzuk a megfelelő online marketing stratégiát.

Karácsonyi elemző akciónk még itt igényelhető!