A GKIeNET tavaly év végén nyilvánosságra hozott elemzése szerint úgy tűnik, hogy akár több futárszolgálat is csődbe mehet hamarosan, hiszen a magyar lakosság sajátos szokásai miatt egyre kevesebben választják a házhoz szállítás lehetőségét internetes vásárlásaik során.

 

 

 

Ennek oka többek között az, hogy az árérzékeny hazai vásárlók próbálják minél kevesebb költséggel, minél olcsóbban beszerezni beszerezni a kívánt árucikket, így  a kiszállítás költségét nem kívánják megfizetni.

Ezen túlmenően Magyarországon a vevők még mindig szívesen megnézik a terméket vásárlás előtt, hiszen rengeteg átveréssel találkozhatnak nap mint nap, így bizalmatlanok még az emberek.

A felmérés szerint a webáruházak telephelyén történő átvétel lehetősége igen sok ember (a vásárlók 45%-a)számára csábító.

Ezt felismerve egyre több online üzlet nyit offline boltot, bemutatótermet, ahol a vásárlók megtekinthetik, átvehetik rendeléseiket.

A hagyományos postai kézbesítés a magas költségek és a posta rugalmatlansága miatt szinte a nullával egyenlő, viszont egyre nagyobb számban veszik igénybe a Pick-Pack pontok által nyújtott lehetőségeket. Hiszen sokan munkából jövet-menet beszaladnak az útjukba eső egyik Pick-Pack pontba. Nem kell otthon várni a futárt, nincs konkrét időponthoz kötve a vásárlás.

Sok kereskedő számára érthetetlen vajon miért interneten vásárolja meg a terméket az aki nem kér házhoz szállítást, hiszen megvehetné bármelyik nagyáruházban a kiválasztott árucikket.

A statisztikai adatok szerint egyre több a női vásárló, akiknek általában kötött munkarendjük, a háztartás és a gyerekek mellett egyre kevesebb szabadidejük van. Mivel tudják mit szeretnének megvásárolni számukra fontos a jó ár, viszont arra nincs mód és lehetőség, hogy egy vásárlás miatt további szabadidőt áldozzanak (futár miatt otthon kell lenni adott időpontban és várni), ezért útban hazafelé a munkából, vagy gyerekkel az iskolából jövet beszaladnak a sarki újságoshoz és átveszik a terméket olcsóbb szállítási költséggel.

Aki még árérzékenyebb az pedig a webáruház saját telephelyén, szállítási költség nélkül vásárolja meg az árucikket.

Figyeljünk tehát arra az online értékesítés során, hogy áruházunk felkészült legyen ezeknek a vevőknek a kiszolgálására, azaz fontos, hogy többféle lehetőséget is biztosítsunk látogatóink számára a vásárolt termék átvételéhez.

A felmerült igények alapján hamarosan tervezzük olyan személyes átvételi pontok megszervezését, ahol több kisebb webáruház leadhatja a vásárolt terméket és ezt a telephelyet kijelölheti a vevői számára mint ingyenes áruátvételi elérhetőséget.

A részletekről és a parnerkapcsolat feltételeiről hamarosan olvashatnak weboldalunkon.