Az utóbbi időben növekszik azoknak a cégeknek a száma, akik a magyarországi interneten történő vásárlási szokásokról készítenek felméréseket. Eddig többségében csak a külföldi statisztikákra hagyatkozhattunk. Átfogó felmérések a magyar piacon általában évente egyszer-kétszer készültek. Mostanában inkább specifikusan, a vásárlói típusokat, a fizetés módját, vagy egyéb összetevőket külön-külön vizsgálnak, ráadásul évente több alkalommal is különböző cégek.

Egy újabb statisztika adat került tegnap fel a netre, melyből kiderül, hogy vajon milyen korosztály, milyen fizetési módokat használ online vásárlási szokásai során.

Az FMG.co.hu blogja készített egy infografikát, melyet itt tudtok megtekinteni.

Ebből az elemzésből kiderül, hogy ma Magyarországon 2.800.000 internet használó vásárol a neten keresztül. Mivel ez csak kb. 40%-a az internetet használó hazai lakosságnak, így még mindig nagy potenciál rejlik a netes kereskedelemben, ha a közeljövőben a további 60%-ot is meg tudjuk szólítani.

Az infografikából kitűnik, hogy a fiatalabb korosztály (19-29 év) a legnagyobb réteg, aki az online vásárlást preferálja. A legkisebb mértékben az 50+ korosztály használja a netes webáruházakat.

Az FMG.co.hu adatai szerint a vásárlások gyakorisága még igencsak kevés, hiszen a vásárlók 41% több mint félévente vásárol online, így elképzelhető, hogy egy évben csak egyszer vesznek valamilyen árucikket a neten. Nagyon minimális, 1% viszont egy héten többször is ellátogat egy-egy online boltba és ott veszi meg a számára szükséges árucikkeket.

Arról is kaphatunk némi információt, hogy a vásárlók milyen fizetési módokat preferálnak, így a grafika tanúsága szerint a készpénzes fizetés még mindig nagyon sok vevő számára kedvelt fizetési mód, viszont érdekes, hogy a legtöbbször a bankkártyával történő fizetést választják a megkérdezettek. Talán ez betudható annak is, hogy a fiatalabb korosztály vásárol a legtöbbet a neten, ők pedig már főként az elektronikai eszközökön keresztül végzik napi pénzügyeiket.

Ezek után vonjátok le a következtetéseket, hogy a Ti áruházatokban vásárlók vajon melyik korosztályhoz tartoznak és akkor közelebb juttok a megoldáshoz, hogyan tudnátok még több vásárlót irányítani áruházatokba.

xxxxxxx

Webáruház-analízis, online üzlet hibáinak felderítése és javítása érdekében.

Hogy még magas legyen a konverzió!

[powr-contact-form label=”Enter a Label”]