A Pinterest egy hatalmas, vizuális közösségi média platform, mely gyorsan növelheti a webáruházad követőit. Az online értékesítést is megsokszorozhatja, hiszen néhány jó termékfotóval sok követőt szerezhetünk, akik később vásárlókká konvertálhatók.

Pinterest

Főleg a női célközönséggel rendelkezők, kézműves termékeket értékesítők számára lehet hasznos ez a felület, de jól átgondolt stratégiával akár néhány szolgáltató is gyűjthet maga köré közösséget.  (pl. esküvőszervezők, lakberendezők, stb.)

Mi is a Pinterest?

A Pinterest olyan közösségi média, ahol képeket tudunk feltölteni a saját profilunk alá, rövid képfeliratokkal egészíthetjük ki a fotókat, melyek tartalmazhatják a termékleírást és link is elhelyezhető ebben a részben, így egyből áruházunk termékoldalára navigálhatja az érdeklődőt. Természetesen fontos, hogy a termékoldalon valóban a fotón szereplő tárgyat találja az érdeklődő, bő, egyedi és érdekes termékleírás kíséretében. Itt még több fénykép szerepelhet a termékről.

Hogyan lesz hasznos webáruházunk számára a Pinterest?

– Hozzuk létre a Pinterest profilunkat, majd kezdjük el feltölteni a jó minőségű termékfotókat.

– Készítsünk egyedi táblákat, melyeket külön termékkategóriánként kezelhetünk. Gondoljuk át jól, milyen szavakat használunk. Itt adhatjuk meg a webáruházban használt kategóriákat, vagy akár olyan kifejezéseket is választhatunk, mely a célcsoportunk kulcsszavai pl. “ajándékötlet”, “karácsony”, “kiegészítők”, stb.

– A Pinterest használók az oldal keresőjébe beírt kulcsszavak alapján látják a képválogatást, a képekre kattintva pedig PIN-elhetik a számukra tetsző fotókat. Ezeket eltárolhatják saját profiljuk alatt, így máskor is megtekinthetik azt. Van lehetőség egyből továbbkattintani a megadott linkre, tehát egyből a weboldalunkra irányíthatjuk az érdeklődőt.

– Mivel a Pinterest használók maguk is készíthetnek táblákat, melyekben tematikusan gyűjtik a nekik tetsző fotókat, így még több érdeklődőhöz tud eljutni tartalmunk, hiszen az ő általuk készített táblák is megjelennek az adott kulcsszóra való kereséskor.

– Ha már sok követőre tettünk szert, akkor akár nyereményjátékot is indíthatunk, a termékünket használók és erről képet feltöltők között. – A termékekhez, azok használatához kapcsolódó egyéb képeket, táblákat a webáruház profiljával pinnelhetitek és így azokat hozzá kapcsolhatjátok saját termékeitekhez.

– Támogathatjuk a különböző média megjelenéseket egymással, így a Pinterest tábláinkat betehetjük a blogbejegyzéseinkbe, vagy éppen a Facebook-on is hivatkozhatunk a legújabb termékeket tartalmazó Pinterest megosztásainkra.


Szóval most kezdjünk neki a pinnelésnek, míg a konkurencia nem használja aktívan ezt a lehetőséget.

pin